Algemene voorwaarden & retourprocedure 2022

Algemene informatie

Openingsuren:

maandag tot donderdag: van 8u30 tot 17u00
vrijdag: van 8u30 tot 15u00

Ophaling goederen:
maandag tot donderdag: van 9u00 tot 12u30 en van 13u00 - 17u00
vrijdag: van 9u00 tot 12u30 en van 13u00 tot 15u00

Hoe bestellen?

Bestellen via onze webshop www.texet.be

Logingegevens kan u verkrijgen door een aanvraag te sturen naar support@texet.be.
U betaalt geen transportkosten wanneer het factuurbedrag hoger is dan €399 (excl btw).

Bestellen e-mail of fax
Bestellen kan via support@texet.besupport@texet.nl.
U betaalt geen transportkosten wanneer het factuurbedrag hoger is dan €499 (excl btw).

Leveringstermijn

Maandag-Donderdag: bestellen voor 13u00 - levering op 24u
Vrijdag: bestellen voor 11u30 - levering op maandag

Bovenstaande geldt niet bij grote drukte, overmacht of fout van de transporteur, waarvoor wij niet verantwoordelijk kunnen worden geacht.

Transportvoorwaarden

Wanneer u online bestelt:
• Zendingen met een orderbedrag van €1 - €99: €7,95
• Zendingen met een orderbedrag van €100 - €399: €13,95
• Franco levering vanaf €399


Wanneer u via mail of telefonisch bestelt:
• Zendingen met een orderbedrag van €1 - €99: €7,95
• Zendingen met een orderbedrag van €100 - €499: €13,95
• Franco levering vanaf €499


Voor dringende zendingen of zendingen buiten BeNeLux, gelieve ons te contacteren voor mogelijkheden en prijzen.

Algemene voorwaarden 

Download hier onze algemene voorwaarden 2022. 

Klachten

Hebt u een klacht? Dan kan u deze via onderstaande procedure indienen. 

  1. Het klachtenformulier kan u terugvinden op onze website, onder ‘downloads’. U kunt deze eveneens aanvragen via onze Internal
    Sales.
  2. Vul dit formulier zo volledig mogelijk in. 
  3. Stuur het formulier naar support@texet.be of support@texet.nl, waarop wij uw klacht intern zullen onderzoeken.
  4. Let op: kledij dient voor gebruik altijd gewassen te worden. Dit om resten van chemicaliën te verwijderen.
  5. Het is onmogelijk om een levensduurgarantie te geven, aangezien dit afhankelijk is van heel wat factoren:
    - In welke omstandigheden worden de kledingstukken gedragen.
    - Hoe vaak worden de kledingstukken gewassen en op welke termijn.
    - Voor welke doeleinden worden de kledingstukken gebruikt.
    - Enz…

Retourprocedure

In geval van een bestelfout of niet-correcte uitvoering van uw bestelling, gelieve onderstaande retourprocedure te volgen:

  1. U vult het retourformulier dat u vindt op deze website bij ‘downloads’. Vermeld hierop de artikelen die u wenst te retourneren en de reden hiervoor.
  2. Dit formulier stuurt u naar support@texet.be of support@texet.nl.
  3. Indien uw retour wordt goedgekeurd, ontvangt u per mail een retournummer met daarbij een document waarvan u 1 exemplaar in de doos stopt en 1 exemplaar op de doos plakt.
  4. U stuurt de retour binnen de 10 werkdagen naar ons adres (zie hieronder).


Afhankelijk van de reden van uw retour zijn er kosten verbonden aan deze procedure:
• Indien het een retour van stalen, pasmaten of een bestelfout betreft, zullen er 15% retourkosten worden aangerekend en dient u de goederen op eigen inititiatief aan ons te retourneren.
• Indien het om een leveringsfout gaat waar Texet schuld aan treft, dan worden er uiteraard geen retourkosten aangerekend en zal Texet een retourophaling regelen. Dit is enkel het geval wanneer wij de goederen in originele staat (hoe het geleverd werd) en verpakking in ontvangst kunnen nemen.

Retouradres:


Texet Benelux NV
Tav de retourafdeling
Nieuwlandlaan 97
IZ Aarschot B426
B-3200 Aarschot


Er zal geen creditnota worden opgemaakt wanneer de artikelen:

  • Niet in de originele verpakking zitten;
  • Vuil, gekreukeld, geborduurd of bedrukt zijn;
  • Meer dan 3 maandrn na factuurdatum worden geretourneerd;
  • Niet meer in de collectie zitten;
  • Gefactureerd werden aan een bijzondere stalenkorting of deel uitmaakten van een samplekit;
  • Van het merk MacOne zijn, tenzij uit de folder Wear at Work;
  • Van het merk J.Harvest & Frost zijn, tenzij artikelenwaarvan de verpakking ongeopend bleef of Yellow Bow;
  • Van het merk Cottover zijn en niet in de originele verpakking zitten.


Om onze retourafdeling optimaal te laten functioneren, kunnen wij geen retouren aanvaarden welke niet voldoen aan bovengenoemde voorwaarden of waarbij de retourbon niet overeenkomt met de geleverde goederen. Indien wij een retour ontvangen waarbij de regels niet gerespecteerd werden, zullen wij u contacteren om deze op te laten halen (binnen 1 maand) of deze worden niet gecrediteerd. Wanneer artikelen niet netjes gevouwen zijn volgens origineel verpakt, worden er 50% retourkosten aangerekend.


Gelieve er ook steeds rekening mee te houden dat aanvaardbare kleurverschillen bij een of dezelfde kleuren/of hetzelfde artikel mogelijk zijn. Het is ook de verantwoordelijkheid van de klant om de ontvangen goederen zelf te controleren voor gebruik en verwerking, ook wanneer de goederen rechtstreeks naar een drukker of borduurder worden verstuurd. Ook wanneer Texet de verkeerde goederen heeft verzonden, ligt de eindverantwoordelijkheid van controle steeds bij de klant.

Bovenstaande voorwaarden en procedures zijn onder voorbehoud van eventuele wijzigingen/drukfouten. Al onze prijzen zijn exclusief BTW, transportkosten en personalisatie. Onze algemene verkoopsvoorwaarden, vindt u op de keerzijde van uw facturen